MEVLÜT TEZEL

Sevgilinin numarasını bilmek

Elite Daily'nin hazırladığı video deneyde, sevgililer karşı karşıya getirilip "Telefon numaramı ezbere biliyor musun?" sorusu sorduruluyor. Ve çoğu numarayı söyleyemiyor. Bazısı hatırlıyor ama tam olarak söyleyemiyor. Şu link'ten izleyebileceğiniz (https:// www.youtube.com/ watch?v=SE6BiEb6Zbw) video deney; gelişen teknolojinin ve sosyal medya araçlarının, ilişkileri hafızasız bırakmasına güzel bir örnek. Aynı soruyu siz de kendinize sorun; eşinin, sevgilisinin numarasını ezbere bilenler olacaktır ama bir adım öteye gidin, arkadaşlarınızın telefonunu ezbere biliyor musunuz?
'Telefonun rehberinde yazıyor, ezberlemeye gerek yok' dediğinizi duyar gibiyim. Evet, gerek yok ama bu örnek ilişkilerin nasıl hızlı bir formatta yaşandığını gösteriyor.
Sevdiğiniz kişiyi, telefonunu rehberden sildiğinizde hayatınızdan da çıkarmış oluyorsunuz.
Halbuki eskiden o numarayı ezbere bildiğimiz için sevdiklerimizi hayatımızdan çıkarmak daha uzun sürüyordu. Bu uzun süre zarfında da geri dönüşler daha kolay yaşanıyordu.
Bu deney; akıllı telefonlar, Google, internet vs. olmadığında hiç olmadığımızı gösteriyor. Birisi şalteri kapatsa ya da telekomünikasyon sistemimiz çökertilse, kör-topal kalırız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.