MEVLÜT TEZEL

Yumurta kafadan reklam olur mu?

Bir kadın şarkıcımız, dünya çapında Twitter'da en etkili 100 kadın listesine girmiş. Twitter ve Instagram'da milyonlarca kişinin takip ettiği ünlülerimiz sosyal medyada ürün tanıtıyormuş. Habertürk'ün haberine göre, paylaşım başına 10-15 bin lira alıyorlarmış. Doğrudur; sosyal medyada artık reklamdan geçilmiyor.
Eskiden ünlüler takipçi satın alıyordu, şimdi tweet'lerini RT yaptırmak ya da TT (trending topic) olmak için para ödüyorlar. Bunu yapan gazeteci ve yazarlar bile var. Elbette doğal yoldan, hormonsuz TT olanlar ve RT rekoru kıranlar da vardır ama sanal âlemde hile hurda çok. Bu hile hurdayı pazarlayan sosyal medya ajansları var. En basit örneğiyle; Twitter'da TT olan diziler, reytinglerde hep çuvallıyor. Koskoca Youtube bile sahte tıklamalarla baş edemiyor. Harbiye Açıkhava'da 3-5 bin kişiye konser veremeyen yerli şarkıcılar; ne hikmetse Youtube tıklamalarında Madonna'yı, Rihanna'yı geride bırakıyor.
Bir tweet için ünlülere 15 bin lira veren markalar, sosyal medyadaki bu hile hurdadan haberdardır herhalde. Yumurta kafaların birbirlerini RT, TT yaptıkları, sahte tıklamaların rekor kırdığı güvensiz bir ortama reklam yatırımı yapmak için 40 kere düşünmek gerek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.