MEVLÜT TEZEL

Çince ikinci dil olmalı

Çin, uluslararası araştırma raporlarına göre 2050'de dünyanın en büyük ekonomisi olacak, tek süper gücü olma olasılığı da çok yüksek. Kısacası Çin'e yakın olan kazanacak, elbette Çince bilen daha çok kazanacak. Evet, dünyanın ortak dili İngilizce ve bunun değişmesi de öyle çok kolay olmayacak ama bir gün İngilizce de gücünü kaybedecek. Nasıl eskiden Fransızca popülerdi, şimdi İngilizce; gelecekte de Çince olacak.
ÇOCUKKEN ÖĞRETİN
Çince bilen hep bir adım önde olacak ama Türkiye'de 2014 yılının verilerine göre; Çince eğitim veren üniversite sayısı çok az. Ankara Üniversitesi-Sinoloji Anabilim Dalı, Erciyes Üniversitesi- Çin Dili ve Edebiyatı, Okan Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Fatih Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Samsun 19 Mayıs Üniversitesi, Çağ Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi'nde Çince öğretiliyor. Tabii bu eğitim de kısıtlı sayıda öğrenciye veriliyor. Aslında dil eğitimi çocuk yaşta başlar; üniversitede Çince öğrenmek çok ama çok zor!
TÜBİTAK'ın pilot okulu olarak faaliyet gösteren Ayrancı Anadolu Lisesi'nde 2013-2014 döneminde Çince eğitim vermeye başlanmıştı ama bu da küçük bir adım. Çince eğitimi okullara girmeli. İmkanınız varsa çocuklarınıza Çince öğretin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.