MEVLÜT TEZEL

Antibiyotikte dünya birincisiyiz

Dün 'Dünya Antibiyotik Farkındalık Günü'ydü. Dünya genelinde yanlış antibiyotik kullanımı ile en basit bakteriyel hastalıkların tedavisinde bile zorluklar yaşanmaya başlanıyor artık. Türkiye için ise durum daha vahim. Çünkü Türkiye, dünyada en çok antibiyotik kullanan ülke. Örneğin bir Türk, Hollandalı bir kişiden günde üç kat fazla antibiyotik tüketiyor.
Sorunun temeli şu: Biz ne kadar çok antibiyotik kullanırsak, bakteriler de o kadar direnç kazanıyor. Eğer antibiyotiği akılcı kullanmazsak, gelecekte basit enfeksiyonlarla bile baş edemez hale geliriz. Doktorlar en küçük bir rahatsızlıkta bile reçetelerine antibiyotik yazmamaları için uyarılıyorlar ama bazı hekimler ya kolayına geldiği ya da risk almamak için hastalarına antibiyotiği dayıyor. Bu sorunda ilaç sektörünün de payı var! Paragöz ilaç represantları, doktorları reçetelere antibiyotik yazmaları için hediyeye boğuyorlar! Hastaların da suçu var; insanımız en küçük bir soğuk algınlığında bile 'Antibiyotik almazsam geçmez' diye düşünüyor. Bu önyargının kırılması için farkındalık projelerine, kamu spotlarına vs. daha çok ihtiyaç var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.