MEVLÜT TEZEL

34 yıldır aynı poşeti kullanıyor

Bir plastik şişenin doğada yok olma süresi en az 100 yıl. İş yerinde su içmek için acaba günde kaç plastik bardak kullanıyoruz? İçip atıyoruz, güya hijyen takılıyoruz! Evet, 'Çevremizi, doğamızı koruyalım' falan, bunlar kulağa klişe söylemler gibi geliyor. En kötü huyumuz da bu gerçekleri bildiğimiz halde doğayı kirletmeye devam etmemiz. Ama istisnalar da var... İngiltere'de yaşayan 72 yaşındaki Martin McCaskie, bir gün kızı Helen'ın evine gidiyor ve paltosundan yere TESCO logolu bir market poşeti düşüyor. Evdekiler poşeti görünce şaşırıyorlar çünkü daha önce hiç görmedikleri çok çok eski zamanlardan kalma bir poşet bu. Sıkı durun, McCaskie bu poşeti tam 34 yıldan beri kullanıyormuş. Yok, McCaskie kafayı sıyırmamış, o eşine az rastlanır bir çevre dostu; "İsrafa karşı olmak benim yaşam felsefem; bu torbayı hep cebimde taşırım. Poşet çok ağır yük çekmiyor ama küçük şeyleri taşımamda hâlâ bana yardımcı oluyor" diyor.
Medyanın, McCaskie'den kızı sosyal medyada bahsedince haberdar olması da ayrı bir güzellik. McCaskie'in tavrından ve üç İngiltere başbakanı, altı ABD başkanı gören poşetinden çıkarılacak çok ders var.
Su içtiğiniz bir plastik bardağı en son ne zaman iki kere kullanmayı akıl ettiniz?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.