MEVLÜT TEZEL

Organlarını bağışlar mısın?

Yer, Belçika'nın başkenti Brüksel… Büyük Apple mağazasının açılmasından 12 saat önce… İnsanlar Apple'ın yeni ürünlerini ilk alanlardan biri olmak için kuyruğa girmiş… Bir kız geliyor, onlara ne zamandan beri kuyrukta beklediklerini soruyor. Kimi iki gündür, kimi 12 saattir, kimi bir gündür sırada beklediğini söylüyor.
Genç kız da "Ben de bir yıl, sekiz aydır akciğerlerim için organ nakli bekliyorum" diyor ve sırada bekleyen bir delikanlıya şu teklifte bulunuyor: "Eğer senin yerine sıraya geçersem, organlarını bağışlar mısın?" Genç de kabul ediyor ve hemen orada belgeleri imzalıyor. Sıraya geçen kızın elindeki afişte şöyle yazıyor: 'Senin için bekliyoruz. Organlarını bağışla, sekiz hayat kurtar.'
YARATICI BİR VİDEO
Organ bağışını teşvik etmek için hazırlanan bir videodan bahsettim. Videoyu reborntobealive.be adlı adresten izleyebilirsiniz. Müthiş yaratıcı ve bir o kadar da duygusal bir video bu. Organ bağışını daha geniş kitlelere yaymak için bu tarz videolara, kamu spotlarına ihtiyaç var. Organ bağışındaki en zor şey önyargıları kırmak... Bunun için de insanlarda 'Bir gün sizin de organa ihtiyacınız olabilir' algısı yaratmak gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.