MEVLÜT TEZEL

Kuraklığa hazır mıyız?

NASA'dan kötü haber geldi:
Türkiye'yi de kapsayan Doğu Akdeniz bölgesinde 18 yıldır süren kuraklık, son 9 asrın en kötüsü. NASA , Doğu Akdeniz'de küresel ısınmanın çoktan başladığını ilan etti. Şubat'ın ortasında baharı yaşadık daha ne olsun?
Dahası var elbette; bu yaz da en sıcak yaz olabilirmiş. Sera gazlarının etkisi, katledilen ormanlar, artan karbondioksit emisyonu vs. işte bunlar hep insan kaynaklı iklim değişikliği.
Kuraklığa karşı su kaynakları korunmalı. Türkiye belki de komşu ülkelere verilen veya verilmesi teklif edilen su miktarını yaşanan iklim değişikliğine göre yeniden ayarlamalı. Devletin mutlaka kuraklığa ve susuzluğa karşı eylem planları vardır.
Asıl önemli olan ise insanların su kullanımı ve tasarrufu konularında bilinçlendirilmesi.
Tasarruf için su kesintilerine şimdiden başlanmalı ve insanlar su konuda duyarlı olmalı. Bulaşık yıkarken, diş fırçalarken, tıraş olurken suyu açık bırakmamak, sebze ve meyvelerinizi bir kap suda yıkamak. Bireysel olarak alacağımız küçük önlemlerle müthiş su tasarrufu sağlayabiliriz.
Tabii bencilce su harcayanlara da daha ağır cezalar verilmeli.
Su tasarrufunu yazın ortasında değil asıl şimdi konuşmalıyız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.