MEVLÜT TEZEL

Sahte hesap kızları!

Gençlerin Dijital Alışkanlıkları Araştırması sosyal medyada kızların daha çok sahte hesabının olduğunu gösteriyor:
Sosyal medyada sahte hesabı olan erkek öğrencilerin oranı yüzde 14 iken, kız öğrencilerde bu oran yüzde 20'ye ulaşıyor. Her dört erkek öğrenciden ikisi stalk (başkalarının profillerini gizlice takip etmek) yaptığını itiraf ederken, her dört kız öğrenciden üçü stalk yaptığını söylüyor.
Üniversitelilerin yüzde 68'i sosyal medyada kendilerini takip etmeyen kişileri takip ediyor. Ancak yüzde 32, takip edilmenin kendisi için önemli olduğunu belirtip 'Beni takip etmeyeni ben de takip etmem' diyor.
Üniversite öğrencilerinin yüzde 79 gibi büyük bir bölümü ülkedeki ve dünyadaki son gelişmeleri sosyal medya üzerinden takip ediyor.
Sosyal mecralardaki reklamları üniversitelilerin yüzde 54'ü itici buluyor ve izlemeden geçiyor, yüzde 37'sinin ise bazen ilgisini çekiyor. Bu reklamları ilgi çekici bulup sonuna kadar izleyenler ise tüm üniversitelilerin yüzde 3.5'ini oluşturuyor.
Üniversite öğrencilerinin yüzde 61'i 'İnternette reklamını gördüğüm bir ürünü satın almam' diyor.
(Evet, yazılı basın gücünü kaybediyor ama gençlerin yüzde 54'ünün reklamları itici bulup hiç bakmaması ve yüzde 61'inin internette reklamını gördüğü ürünü almaması internet medyasının reklama hâlâ çare bulamadığını gösteriyor. Hep yazıyorum; yazılı basındaki reklam ve ilanlar, internet medyasından daha değerli ve etkili. Çünkü internet başta okuyucusunu bedavaya alıştırdı! Yazılı basında tirajların düşmesi reklam verenleri daha çok endişelendirmeli! Çünkü en değerli müşterilerini kaybediyorlar.
O müşterilerini aynı zamanda kocaman bir çöplük olan internette bulmaları daha zor!)

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.