MEVLÜT TEZEL

Okumadan paylaşıyorlar

Columbia Üniversitesi ve Fransız Ulusal Enstitüsü'nden araştırmacılar; CNN, The New York Times, The Huffington Post, BBC ve Fox News'ün sitelerindeki haberlerin sosyal medyadaki paylaşımlarını bir ay boyunca takip etmiş.
Ve ortaya şu sonuç çıkmış: Sosyal medyada binlerce kez paylaşılan linklerin yüzde 59'u kullanıcılar tarafından tıklanmıyor.
İMAJ İÇİN
Haberlerin okunmadan paylaşıldığını medya çalışanları biliyordu çünkü birçok insan sırf imaj yapmak için, kendini bilgili göstermek için haber paylaşıyor.
Ama rakamın bu kadar yüksek çıkacağını kimse tahmin etmedi.
Hep yazıyoruz; sosyal medya manipülasyona çok açık bir mecra.
Sosyal medyada para karşılığı haber ve makale paylaşan, bu haberleri tıklayan, beğenen oluşumlar var. En az güvenilir olanlar ise sosyal medya fenomenleri; bunlar gruplar halinde çalışıyorlar, birbirlerinin sosyal medya paylaşımlarını beğeniyorlar, retweet ediyorlar ve reklam verenleri kandırıyorlar.
O sosyal medya paylaşım ve tıklanma oranlarının çoğunda manipülasyon var.
Daha da kötüsü, her türlü manipülasyonun yapıldığı bu ortamdan elde edilen verilerle sosyal medya ölçüm raporları elde ediliyor.
İnsanlar okumadığı haberi yüzde 59 oranla paylaşmalarının asıl korkutucu tarafı ise yanlış bilginin ışık hızıyla yayılma ihtimali.
İnsanlık tarihinde propaganda ve algı operasyonu yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.