MEVLÜT TEZEL

Vodafone Arena’daki beyaz yakalılar

'Çarşı'nın olmadığı tribünden marşlar, tezahüratlar yerine bol bol tıraş ıslık sesi yükseliyor. Tezahürat başlıyor, 10 saniye sürüyor, be ne lan.' Ünlü rock şarkıcısı Hayko Cepkin'e ait bu sözler. Yıllar önce Hayko'nun İnönü'deki maçlarda davul çaldığını yazmıştım. Hayko, koyu bir Beşiktaş taraftarı.
Beşiktaşlı arkadaşlarıma Vodafone Arena açıldığında "Sizde bizim (Fenerbahçe) gibi olacaksınız; tezahürat yapmak yerine selfie çeken ama pahalı biletleri alacak kadar parası olan beyaz yakalı yeni bir taraftar kitleniz olacak" demiştim. Hayko da bu durumdan şikayetçi galiba; dün maç 1-1'ken Beşiktaş taraftarı adeta sustu. Eskisi gibi takımı ateşleyecek tezahüratlar yapılmadı.
Bunda çArşı'nın tribünde olmamasının etkisi büyük.
Endüstriyel futbol böyle işte; statlar güzelleştikçe kombine ve maç bilet fiyatları artıyor. Özellikle Şampiyonlar Ligi bilet fiyatları uçup gidiyor. Maçta tezahürat yapmak yerine cep telefonuyla oynayan, sürekli bir şeyler yiyen, kahvesini yudumlayan beyaz yakalı, zengin taraftar dolduruyor tribünleri. Fenerbahçe tribünleri benzer değişimi çok önceden yaşadı. Fazla futbol romantizmi yapmak istemem. Endüstriyel futbolda takımlar, parası olan taraftarı varsa büyük rekabet içinde kalabiliyorlar. Ne kadar çok loca satarsan, o kadar dünya yıldızı transfer edersin!
Barcelona, Real Madrid, Manchester United gibi büyük takımlarda ise endüstriyel futbol, küresel boyutta yaşanıyor. Sadece bu takımların maçını izlemek için Uzak Doğu'dan birçok turist taraftar geliyor. Londra'da birkaç maç izledim, tezahürat çok az. Turistlerin selfie çekme manyaklığı yüzünden maça konsantre olamıyorsunuz.
Özetle çArşı gibi cefakar taraftar grupları maçları artık kafelerde, kıraathanelerde ve birahanelerde izliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.