MEVLÜT TEZEL

Seyircisiz Süper Lig

Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Yıldırım Demirören, dün gerçekleşen Futbol Zirvesi panelinde Süper Lig'deki seyirci oranlarıyla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Kaliteyi artırmanın yolu tribündeki şiddeti ortadan kaldırmak. Böyle devrim niteliğindeki kararlarda bir günde yol alınmaz. İyiyi çağırmak için kötüyü kovmamız lazımdı.

Kötüyü kovduk. Seyirci sayısında yüzde 10 düşüş var ama bu yüzde 50'lik artış sağlayacak. İyi seyirci çekmeye başladık." Elbette iyi seyirci, aileler daha çok tribünlere gelsin ama Demirören konuşmasında tozpembe bir tablo çizdi. Tribündeki şiddet olayları hâlâ devam ediyor. Kötüyü kovarken tribünlerde seyirci kalmadı. Elbette seyirci oranlarındaki düşüşün; 3 Temmuz Şike Soruşturması, kulüplerin borç batağına saplanması, Avrupa'dan cezalar alması, kötü futbol, Passolig vs. gibi birçok nedeni var. Ama Aljazera Turk'ün yayınladığı şu tablo gerçekten düşündürücü: Süper Lig'in 8 bin 482 seyirci ortalaması, Almanya ve İngiltere'nin ikinci liglerindeki ortalamanın bile çok çok altında. Bu düşük tabloda seyircisi olmayan takımlara yatırım yapılmasının da etkisi var.
Demirören ve kulüp başkanları seyirci sayısını artırmak için bahanelere sığınmak yerine radikal önlemler almalılar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.