MEVLÜT TEZEL

En başarılı model

Geçtiğimiz haftalarda Milano Moda Haftası'nda podyuma çıkan tek Türk manken Öykü Baştaş'mış. Çoğumuz, 1997 doğumlu bu başarılı modelden haberdar değildi. Öykü, Instagram'da Amerikalı bir ajans tarafından keşfedilmiş. Ardından yüz yüze görüşmeler başlamış ve Milano ve Paris Moda Haftası'nda Gucci gibi dev markaların podyum yüzü olmaya başlamış.
Öykü popüler olunca Habertürk sunucusu Oylum Talu, başarılı modeli programına konuk etmiş ve programdan bir kareyi Instagram'da paylaşmış.
Bu fotoğrafı 'Giz' adlı bir Twitter kullanıcısı paylaşıp altına 'Umarım körümdür' diye yazmış. Öykü de bu tweet'i görüp 'Bence de güzel değil, ben de beğenmiyorum' diye karşılık vermiş. Bunun üzerine Giz, 'Sil dersen sileyim' demiş. Öykü 'Niye silesin, Twitter herkesin düşüncelerini istediği gibi paylaştığı bir ortam. Yanlış bir şey görmüyorum' diye tweet atmış. Giz ise 'Şu an sana aşık oldum' diye karşılık vermiş. Ve kapanışı Öykü şöyle yapmış: 'İnsanları farklı oldukları için çirkin bulmanın yanlış olduğunu düşünüyorum, sıradan güzellik anlayışına inanmıyorum.'
İşte örnek alınacak sosyal medya tartışması budur. Gucci'nin defilesine çıkmış bir modele çirkin olduğunu ima eden bir tweet atılıyor ve o model kimseyi kırmadan, gayet olgun bir şekilde gerekli yanıtı veriyor.
Türkiye'de modellikle güzellik kavramları hep karıştırılıyor. 90'lı yıllardan kalma bir alışkanlık bu. O dönem, model olmak seksi olmak demekti. Modeller 'Televole' programının vazgeçilmez haber kaynaklarıydı. Ama dünyada böyle bir anlayış yok. Model sadece kıyafeti taşıyan insandır; yüz güzelliği değil duruşu, fiziği önemlidir. Bu arada bu polemikten Öykü'nün güzel olmadığı anlamı da çıkmamalı. Güzellik de tartışmaya açık bir kavram. Standart güzellik anlayışının dışında güzel olmak belki de daha önemli. Özetle Öykü, asıl kalitesini sosyal medyada gösterdi. Eğitimli, kültürlü olmak işte böyle bir şey. Kariyerinde çok daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.