MEVLÜT TEZEL

Fırıncılar bahane arıyor

1 Ocak'tan itibaren ekmek 200 gram olarak da üretilebilecek. Amaç, ekmek israfının azaltılması.
Ekmek Sanayii İşverenleri Sendikası Genel Sekreteri Cihan Kolivar ise bu değişikliğin israfa ve maliyet artışına neden olacağını söyledi: "Bana kalsa ekmeği 5 liraya yediririm israf olmasın diye. Siz hiç çöpte sucuk, pastırma, kavurma gördünüz mü? Göremezsiniz çünkü pahalı." Mantıksız bir açıklama bu. Kolivar, ekmek 5 lira olduğunda diğer gıda maddelerinin fiyatlarının da aratacağını hesaba katmıyor galiba. Ekmek 5 lira olsa, evine günde beş-altı ekmek alan bir ailenin düşeceği durumu hiç düşünüyor mu Kolivar?
Ekmek yere düştüğünde öpüp başına koyan, ekmeğe büyük bir nimet gözüyle bakan bir toplumda yaşıyoruz.
Ekmek bayatlasa bile atılmaz; köfte harcı olarak kullanılır, yumurtalı ekmek yapılır.
Gramajı düşürmenin ya da fiyatı artırmanın ekmek israfını azaltacağına inanmıyorum.
Ekmek israfının sorumluları oteller, restonlar ve bilinçsiz tüketicilerdir.
Fırıncıların, ekmek israfını gerekçe gösterip zam istemekten vazgeçmesi gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.