MEVLÜT TEZEL

Kavga Uber’e yaradı

Taksicilerin tehditleri, Uber şoförlerini dövmesi ve müşterilere olan kötü davranışlarını değiştirmemeleri, taksi- Uber tartışmasının sosyal medyada trend olması Uber'e yarar diye yazmıştım; öyle oldu. Uber'in Türkiye verilerine göre; gerginlik başlamadan bir gün önce yani 6 Mart'ta Uber'in iOS ve Android telefonlara indirilme rakamı 5 bin iken, trafikte saldırı olaylarının başladığı 7 Mart'tan itibaren Uber'in telefona indirilme sayısı 10 günde beşe katlanıp 24 bin 500 oldu.
Daha önce de belirttiğimiz gibi bu kavga, günlük kazancı 200- 300 lira olan şoförlerle Uber arasında değil, 1 milyon 680 bin TL değerinde plaka sahipleriyle Uber arasındaydı.
Doğru dürüst vergi vermeden sadece plaka kiralayarak ayda 7-8 bin lira kazanan plaka sahipleri ve onlara aracı olan oto galeriler, şoförleri köle gibi çalıştırdığı ve piyasaya yeni taksi plakası sürülmediği için; hizmet kalitesi dibe vurmuştu.
Halk da buna tepki olarak Uber'in yanında yer aldı. En önemlisi 2 bin taksi şoförü de Uber'e geçti. Taksi plakalarının değerinin de 1 milyon 500 bin liraya gerilediği tahmin ediliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.