MEVLÜT TEZEL

Çocuğunuz da bir orkun ışıtmak olabilir

TV kumandasının yerini tablet ve cep telefonları almaya başladı. Genç kuşağın TV izleme oranı hızla düşüyor; ya sosyal medyaya, ya da YouTube'a takılıyorlar. Artık YouTuber ya da sosyal medya fenomeni olmak geleceğin meslekleri olarak gösteriliyor.
Forbes dergisine göre; geçtiğimiz yıl Daniel Middleton (DanTDM), 16.6 milyon dolar gelirle en çok kazanan YouTuber oldu. Birçok insan sosyal medyadan, YouTube'dan ama az, ama çok para kazanıyor artık. Bizde de Orkun Işıtmak, Enes Batur, Burak Şahin gibi ünlü YouTuber'lar var. OHA diyorum!, Kafalar gibi ekip halinde fenomen olanlar da var. Uzaktan basit gibi görünüyor ama fenomen bir YouTuber olmak için çok çalışmak, sabretmek gerekiyor.
Örneğin 1996 doğumlu Orkun Işıtmak, 2006'da 10 yaşındayken sihirbazlık numaralarını YouTube'a yüklemeye başlamış. 2011 yılında sadece 300 abonesi varmış.
Şimdi ise YouTube'da Cem Yılmaz'dan bile çok takipçisi var; 4 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış durumda.
Orkun'un artık yedi kişilik bir ekibi var. Kanalına bir video koymak için Dubai'de uçaktan atlıyor, Cape Town'da beyaz köpekbalıklarıyla yüzüyor.
Orkun, yardım projelerine de imza atıyor. Örneğin her yılbaşında Evsizlere Yılbaşı Hediyesi adında sosyal sorumluluk videoları çekiyor. Evsizlere "Bu yılbaşında ne olsun isterdiniz?" diye sorup dileklerini gerçekleştiriyor.
Orkun'un sosyal farkındalık projeleri de var; tekerlekli sandalyede bir gün geçirip otobüse metroya biniyor ya da görme engellilerin yaşadığı zorluklarla ilgili videolar çekiyor.
Yani YouTuber'lık bilgisayar ekranında gevezelik yapmak değil, artık ciddi bir kariyer. Örneğin Şangay'da bulunan Yiwu Sanayi ve Ticaret Lisesi'nde sosyal medya fenomeni eğitimi veren bölüm açıldı. Türkiye'de ise buna benzer bir girişim İşkur'dan gelmişti. Kurum, Google iş birliği ile YouTuber yetiştireceklerini açıklamıştı.
Özetle; çocuğunuza You- Tube'ta çok vakit geçiriyor diye kızmadan önce durup düşünmekte fayda var. Belki çocuğunuz da geleceğin Orkun Işıtmak'ı, Daniel Middleton'ı olabilir ya da onu üniversitede sosyal medya fenomenliği bölümü okuması için teşvik ediyor olabilirsiniz!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.