MEVLÜT TEZEL

Çevreye duyarlı gibi çek panpa!

National Geographic dergisinin Haziran sayısı için kullandığı, plastik kirliliğinin görünmeyen yüzüne dikkat çeken kapak fotoğrafı, tüm dünyada yankı uyandırmıştı. Bu kapak sosyal medyada paylaşım rekoru kırmıştı.
Derginin mesajı netti: Eğer önlem alınmazsa, 2050 yılına kadar denizlerde balıktan daha fazla plastik olacak.
Yeni tartışma konusu ise National Geographic'in birçok ülkede 'plastik torbada' satılması. Plastik kirliliğini eleştir, insanları plastik atıklara karşı mücadeleye çağır ama dergiyi plastik torbada sat! Oldu mu şimdi bu? Dergi hemen açıklama yaparak yakın zamanda bütün dünyada kağıt torbada dağıtım yapılacağını duyurdu. Geç alınmış doğru bir karar!
Aslında National Geographic'in plastik torbada satılması birçoğumuzun çevreye karşı duyarlılığımızın da göstermelik olduğunu gösteriyor.
Lafta hepimiz çevreye karşı duyarlıyız ama pratikte çok az şey yapıyoruz.
Kendinize şu basit soruyu sorun: Bir ağaç kesildiğinde sosyal medyada isyan bayrağını çekiyorum; peki, hiç ağaç diktim mi? Ya da en son doğayı korumak adına tweet atmak dışında ne yaptım? Su içerken aynı kabı kullansak, market alışverişinde poşet istemesek bile birçok şey değişir.
Kabul edin; birçoğumuzun çevreyi umursadığı yok; sadece kendimizi iyi hissetmek için birbirimizi eleştiriyoruz!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.