MEVLÜT TEZEL

Kredi kartı olmayan az harcar

yapılan ödemeler yüzde 18, banka kartıyla yapılan ödemeler ise yüzde 38 oranında arttı. Kredi ve banka kartları ödeme tutarı ise ülke genelinde 817 milyar liraya ulaştı.
'Bilinçli insan az harcar, gerektiğinde kredi kartını kullanır' demeyin. Eskiden kredi kartı yokken, insanlar ne harcadığını bilirdi. Kağıt parayı cüzdanından çıkarırken onu kazanmak için ne zorluklar çektiği aklına gelirdi. Paraya dokunmak, hissetmek bile insanın aklına tasarrufu getirir. Kredi kartı, insanın parayla temasını ortadan kaldırdı. İnsanlar sanki cebinden para çıkmıyormuşçasına kredi kartlarını kullandılar. Zaten çoğumuzun maaşı, geldiği gibi kredi kartlarına gidiyor. Artık kredi kartı borçlarını başka kredi kartı alarak kapatmaya çalışıyoruz bu da borcun artmasına neden oluyor.
BİLİNÇLİ KULLANMALI
Evet, teknoloji gelişti; artık sanal alışverişlerde anında kredi kartıyla ödeme yapıyoruz ama hızlı yaşayalım, vakit kaybetmeyelim derken daha kolay para harcayıp sürekli olarak borçlanıyoruz.
Vatandaşın borçlanmasında kredi kartını bilinçsiz kullanmasının da payı büyük. Kredi kartını bilinçli kullanmaya yönelik kamu spotları yayımlanmalı.
Maddi gücü iyi olmayanların dört-beş kredi kartı almasını zorlaştıracak yasalar çıkartılmalı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.