Pazarlama ve marketing evrimleşiyor
2021'in gezegen hareketlerini, dün gerçekleşen dolunayla beraber günümüzün tüketim kültürü içerisinde daha güçlü bir şekilde hissedeceğiz. Şirketlerin vizyon ve misyon okumaktan ziyade, sadece kazancına odaklanması, tüketicilerin büyük firmalara olan bakış açısını da değiştirecek. Bu süreç içerisinde büyük markalar da kullanıcılarına yaklaşma konusunda belli başlı sıkıntılar çekebilirler. Her şeye para gözüyle bakan firmaların dolunayın kazananlarından olmayacağını işaret eden bu dolunay, "bir story kaç TL?" diyenleri önemli sınavlara tabi tutacak. Malum dolunayın arkasında Satürn ve Kova burcu gizlenirken herkesi ters köşeye yatıracak. Tabiri caizse piyasaların bilinen dinamikleri de değişecek.
Yolu açın dolunay geliyor!
Başak dolunayı yeni dünya düzeninin kodlarını önümüze dökerken değişime ayak uydurmayanların zorlandığına tanıklık edeceğiz. Örneğin:
Markalar ne ister? Kullanıcı ne anlar?
Anın yükselenini İkizler burcu yönetirken, dolunay da iletişimin hızını ve tüketimi tetiklemek adına yönlendirecek. Bu da 2021'in Eylül ayına kadar kazançlarını reklamlarla sağlayan markaların dolunayın toprak burcunda olduğu bu süreç içerisinde önemli kırılmalara doğru yol alacağını işaret ediyor. Tükenmişlik sendromuna giren ve üretmek konusunda sıkıntılar yaşayan içerik üreticileri ajansların bir numaralı hedefi haline gelirken, ayakta durmaya çalışan ve sektörde kalıcı olmak isteyen markalara da şahit olacağız. "Ben bu ünlüyü bir yerden tanıyorum?" dediğimiz iş birlikleri ve reklamlar çoğalmaya başlarken hem yüzünü eskitenleri hem de ekranları özleyip geri dönenleri göreceğiz. Dolunay'da;
ASTRO GÜNDEM
Ay – Mars 120'liği dünya ekonomilerinin sanal para birimleri ile olan sınavını gözler önüne serebilir. Sanal paralar kendi içinde savaşa tutuşurken siber saldırılara da maruz kalacaklar. Dünyada eş güdümlü bir şekilde pazarlama ve marketing girişimcileri konuşulurken, gündemi belirleyen Influencer'lar ve ajanslar olmayacak.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.