SAİT GÜRSOY

Yeni sistemin belli olanları belli olmayanları

2010'daki üniversiteye girişte; hangi sınavların yapılacağı, her sınavda hangi derslerle ilgili sorular sorulacağı, hangi yükseköğretim programlarına girmek için hangi sınavlara girmek gerektiği ana hatlarıyla, sınavların ne zaman yapılacağı, birinci aşamanın ikinci aşamayı etkileyeceği belli.
Ancak, sınav süreleri, testlerdeki soru sayılarıyla, LYS'lerde kaç soru kitapçığı kullanılacağı belli değil. YGS ve LYS puanları nasıl hesaplanacak? OBP ve AOBP'nin hesaplanmasında bir değişiklik yapılacak mı? Yerleştirme puanları nasıl hesaplanacak? Hangi bölüm, hangi puan türüyle öğrenci alacak? Meslek lisesi çıkışlı adayların kendi alanındaki programlara gitmesi için düzenleme yapılacak mı? Bu soruların ne yazık ki net yanıtları yok.
YÖK yetkililerine sesleniyorum; en kısa sürede, bu sistemle ilgili kurallarınızı netleştirin. Böylece 11'inci sınıf öğrencileri sınav için gerekli hazırlık programlarını yapabilsin. Ayrıca 9'uncu sınıf öğrencileri de doğru alan seçimi yapabilmek için, sizin kuralları netleştirmenizi bekliyor. Açıklamanızı Temmuz'un son haftası yapıp, gençleri ve ailelerini üzmeyin, panikletmeyin. Sizin için önemli olmayan noktaların, onlar için çok önemli olduğunu unutmayın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.