SAİT GÜRSOY

Geleceğin verdiği ipuçlarını yakalamak

Üniversite sınavları geride kaldı. 18 Temmuz'da sonuçlar açıklanacak.
Üniversite adayları 23-29 Temmuz tarihleri arasında tercihlerini gerçekleştirecekler.
Bence, üniversite tercihleri için 7 gün yeterli değil. Bu süre, 2 Ağustos'a kadar uzatılmalı. Aslında geleceklerini belirleyecekler.
Bu sürecin en doğru şekilde geçirilmesi, tercihlerin en doğru şekilde yapılması çok önemli. Mezun olduklarında gençleri nasıl bir dünyanın beklediğini ve o dünyaya nasıl bir hazırlık yapmaları gerektiğini, İstanbul Okan Üniversitesi Aday İlişkileri Müdürü, Eğim Uzmanı Servet Gülsün Şirin'le konuştuk.
Geleceğin dünyası ve geleceğin meslekleri ifadeleri 90'lı yıllardan bu yana popülaritesini koruyor. 90'larda 2000'li yılların mesleği olacağı tahmin edilen birçok meslek beklenen düzeye bir türlü ulaşamadı.
Üzerine konuşulmayan meslekler ise dönemin en geçerli meslekleri haline geldiler. Dünya değişiyor ve gelişiyor, farklı alanlar doğuyor, yeni uzmanlık alanları ortaya çıkıyor. Ancak eski meslekler de devam ediyor. Alanların değişiminden çok o alandaki değişimlerin farkına varmak çok önemli.
Aslında geleceğin mesleği yok, geleceğin insanı var. Peki, kimler geleceğin insanı olacak?
Gelecek hangi özellikteki insanlara daha fazla şans tanıyacak? Gençler üniversite, bölüm seçerken bugünün popülaritesine kapılıp tercih yaparken geleceğin fırsatlarını baştan kaçırıyor olabilirler mi? İş garantili bir meslek peşinde koşarken hayallerden vazgeçenlerin geleceklerinden de vazgeçtikleri söylenebilir mi?
Geleceğin insanı olabilmek
Gençlerimiz geleceklerini belirlerken özgür davranmalı, bugünün diliyle konuşup, bugünün sınırları içinde düşünmemeliler.
Geleceğin verdiği ipuçlarını yakalamalı, o dilden konuşmaya çalışmalılar.
İpuçlarına baktığımızda geleceğin insanı çok dilli, çok kültürlü, analitik düşünen, farklı seçenekleri görebilen, her şeyi bilmek yerine, bilgiye nasıl ulaşacağını bilen insanlardan oluşacak.
Tüm iletişim araçlarına ve teknolojik süreçlere hâkimiyeti ise büyük bir başlık olarak kenarda tutalım.
Zaman içinde ilerlemek geleceğe ulaşmak anlamını taşımıyor. Öncelikle gençlerimiz sonra hepimiz için gelecek hayallere ve hedeflere ulaşmak demek. Gençlerimiz büyük hayaller kurmalı ve o hayalleri gerçekleştirmek için yollar aramamalılar.
Üniversite eğitimi bu yollardan birisi ancak doğru üniversite ve doğru bölümü seçmek koşuluyla. Sadece puan aralığına sıkışarak, kendi yetenek ve ilgilerine göre yapmadıkları tüm tercihler gelecekteki pişmanlıkları haline geliyor.
Gençler önce kendi içlerinde bir yolculuğa çıkmalı ve kim olduklarını bulmalılar. Kim olduklarını ve ne yapmak istediklerini yüksek sesle kendilerine sormalılar. Gelecekte duracakları yere odaklanmalılar. Kolay değil ama bu bir zorunluluk. Geleceğin insanı olabilmek için bugün bir şey yapmalı! Gençlere bu yolculuklarında destek olmak için çok önemli bir hizmeti, İstanbul Okan Üniversitesi olarak gerçekleştiriyor. Gençler, www.meslektercih. okan.edu.tr adresindeki testi çözerek kendilerini tanıma yolunda önemli bir adım atabilirler. Bence, bu tür çalışmalara katılmanızda yarar var. Kısacası, meslek seçimi, hayat seçimi demek. Doğru seçimi yapabilmen için de, kendini tanımadan karar verme.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.