NİHAT HATİPOĞLU

Müslüman mı, İslam mı?

Almanya'da yapılan bir anket dikkatimi çekti. Müslümanların Almanya'nın bir parçası olduğunu kabul eden Alman sayısı %69 civarında.
Yani Müslümanları içselleştirmişler.
Şöyle veya böyle. Özellikle de Müslümanlarla yakın temasta olanlar daha çok kabule yakın duruyorlar.
Ama işin felaket boyutu; İslam'ı Almanya'nın bir gerçeği görenlerin oranı. Bu oran %42'lere düşüyor.
Diyeceksiniz ki, bunun garip tarafı ne?
Adamlar zaten İslam'a karşı. Doğru da, ama mesele bu kadar basit değil.
Zira kanaatime göre Müslümanlar İslam sevecenliğinin, toleransının, medeniyetinin çok gerisinde. Yani anket tam tersine olsa daha isabetli olur. Zira İslam'a girecek veya İslam'ı inceleyecek çok insan biz Müslümanlara bakarak İslam hakkında olumsuz görüş sahibi oluyor.
Anket dünya çapında İslam'ı temsil eden, anlatması gereken müesseselerin hantallığını ve görevini tam yapmadığını gösteriyor.
Adamların bir kısmı Müslüman'a toleranslı ama İslam'a düşman.
İslam'ı anlatmalıyız. İslam'ı düzgün ve uygun bir lisanla tebliğ etmeliyiz. Özellikle de Hz. Resul'ü, hayatına dair affediciliği ile tanıtmak zorundayız. Akıllardaki sorunları gidermeliyiz.
Hamasi nutuklarla değil, akla, vicdana dokunan söylemlerle.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.