NİHAT HATİPOĞLU

Yeraltında en çok ne var?

Tasavvufi derinliğin aynalarından biri olan Behlül Dana bir gün sordu: "Yeraltında en çok ne vardır bilir misiniz?" Sonra dinleyenlere döndü ve cevabını kendisi verdi: Yeraltında en çok ölülerin vah vah'ları ve keşkeleri vardır. Pişmanlıkları vardır.
Ölenler pişmanlık duyar
Efendimiz (s.a.v.) bir seferinde şöyle buyurmuştu: Ölüp de pişmanlık duymayan hiç kimse yoktur. Sahabe bu sözü açmasını istediler. Ve sordular: Ey Allah'ın Elçisi bu nasıl oluyor?
O, şöyle cevap buyurdu: "Ölen iyi ve iyilik yapan bir kişi ise ahireti görünce neden dünyada daha çok iyilik yapmadım diye hayıflanır. Kötü bir kişi ise; neden ölmeden önce tövbe edip doğru yola girmediğine yanar ve pişmanlık duyar. (Tirmizi)
Seher vakti âlem uyurken
Seher vakti kâinatın sükûna erdiği, ayakların çekildiği, ehli zikrin ise uyanık olduğu zamandır. Bu özel zamanı ihmal etmemek lazım. Her fecir vakti sabahın şahit melekleri yeryüzünü teftiş ederler. Kim ne yapıyor, diye.
Fecir suresinde Yüce Rabbimiz onun için 'Fecre yemin olsun' buyurur. Gecenin sonunu, sabahın doğuşuyla karşılayan Fecir ehli yeni güne böyle başlarsa ne ala! Yoksa günü de, gecesi de, harmanı da bozuk olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.