‘Olsa hoş olur’ demeyin çöpü değere dönüştürün
Pandemiye kadar kendini anlatmakta zorlanan, telefonları neredeyse hiç çalmayan ve şimdi de hiç susmayan bir şirketin öyküsünü anlatmak istiyorum. Bu bir atık değerlendirme şirketi. Ne güzel haber değil mi? Pandemiyle birlikte sürdürülebilirlik bilincinin arttığından söz ediyoruz hep. İşte buna bir örnek.
Şirketlere atık yönetimi hizmetleri veren İnteraktif Çevre Danışmanlığı'nın bugünlerde gördüğü yoğun ilgi, çevreye olan duyarlılığın kalıcı bir şekilde yerleştiğini gösteriyor. 2015 yılında Kibar Holding bünyesinde kurulan İnteraktif Çevre Danışmanlığı'nın Genel Müdürü Volkan Ural, ilk 5 yılda şirketlerin kapısını kendilerinin çaldığını, pandemiyle işlerin biraz değiştiğini söylüyor.
"Artık şirketler bize ulaşıyor, telefonlarımız hiç çalmazdı, şimdi de susmuyor" diyen Ural, durumun hem çevre hem de ekonomi açısından ne kadar kritik gelişme olduğuna dikkat çekiyor.
Çevre ve atık yönetimi konusunda ne çok şey bilmediğimi fark ettiğim görüşmemizde Ural, öncelikle İnteraktif Çerve'nin ABD'li The Heritage Group ile yüzde 50 ortaklıkla kurulduğunu özellikle vurguladı. Bunun sebebini de şöyle aktardı: "THe Haritage Group Kuzey Amerika'nın en büyük çevre şirketlerinden biri ve 1970'den bu yana atık yönetimi konusunda AR-GE yapıyor. Bu önemli çünkü biz bu know-how'ı ortaklığımız sayesinde Türkiye'ye transfer ettik."
Gelelim bu alandaki çalışmaları 'çöpe değer katmak' şeklinde özetleyen Ural'ın aktardığı mesajlara:
*Atık yönetimi pandemiye kadar şirketlerin gözünde; 'olsa hoş olur' diye bakılan bir alandı. Ama bugün 'olmazsa olmaz' noktasına geldi. Bu hepimiz için iyi haber. Daha da iyi haber, buradan geri dönüş yok, bu bakış açısı kalıcı. Yani şirketler hem ekonomiye değer katmak hem de çevreyle dost olmak için atıklarını daha iyi yönetmek istiyorlar. Çünkü biliyorlar ki çevreye dost olmayan şirketle artık tüketici de dost değil.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.