Turizm, fırsatçılık ve sosyal medyada ifşa
Biraz da 'lahmacun'un katkısıyla turistik bölgelerde her şeyin fiyatının daha pahalı olmasına alışmıştık. Hatta hiç onaylamasak bile yerliye ayrı, turiste ayrı fiyat uygulayan ve söz geçiremediğimiz fırsatçıları da kabullenmiştik. Ancak şimdi yazacaklarım tam bir kendi ayağına kurşun sıkma hikayesi... Hem de turizm esnafının topyekün katıldığı.
Birkaç örnekle konuya gireyim:
Ülkemize sürekli gelen hatta Türkiye'de evleri olan turistler bu yılki fiyat uygulamalarından çok şikayetçi. Enflasyon bahanesiyle kendilerinin soyulduğunu düşünüyorlar ve tepkilerini çok etkili bir yöntem ile ortaya koyuyorlar; sosyal medyada ifşa.
Sosyal medyada ifşa çok etkili. Hiçbir esnafın Türkiye turizmini baltalayacak ve dijital ortamda sürekli insanların karşısına çıkacak kötü yorumlara neden olmaya hakkı yok.
Oysa biz her yıl ülkemize gelen turistlerin bir kısmını rakip ülkelerden ödünç alıyoruz. Onların tekrar Türkiye'ye gelmeleri buradaki deneyimlerine bağlı.
Söylenecek, yazılacak çok şey var. Sosyal medyada turistlerin mağduriyetlerini aktardığı böyle yüzlerce grup var. Buralarda yazılan binlerce örnek var. Bunların binde birinin bile doğru olması bize yüzbinlerce turist, milyonlarca lira kaybettiriyor/ kaybettirir.
Esnafla konuştuğunuzda ise enflasyondan şikayet edip, fiyatları kontrol edemediklerini söylüyorlar. Bu enflasyon fırsatçılığı ile bugün kazansalar da yarın ne kaybettiklerini bilmiyorlar. Biz çocukken yaygın kullanılan bir slogan vardı; bir memnun turist bin turist demektir.
Bugünkü sosyal medya ve iletişim olanaklarını düşündüğümüzde bunu şöyle değiştirmek zorundayız; Memnuniyetsiz turist, bir paylaşımla milyonlarca turist kaybettirir!
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.