NAZLI ILICAK

Sorun Baykal mı?

Kriz, Türkiye'yi "teğet" geçmedi; ağır vurdu. İşsizlik % 12.5'a çıktı. Şubat ayında ihracat, bir önceki aya göre % 35 oranında geriledi. Dolar 1.73 rekorunu kırdı.
Bütün bunlara rağmen, AK Parti, mahalli seçimlerde kendisine % 50 hedefini koydu. Üstelik kamuoyu araştırmaları da, bunca ekonomik sıkıntıya rağmen, oyların fazla gerilemediğini gösteriyor. Herkes birbirine soruyor: "Neden böyle?"
Mahalli idarelerdeki başarı, bu neticeleri kısmen izah edebilir. Bence, AK Parti'nin şansı, CHP. Bu partinin oyu, % 20'nin üzerine çıkamıyor ve ciddi bir alternatif oluşturamıyor. Bazı medya kuruluşlarında "AK Parti % 47'yi aşarsa ne olur?" sorusu soruluyor. Herkesin farklı bir tahmini var. Kimi, "İstikrar devam eder, değişim sürer" diyor; kimi, "Tayyip Erdoğan'ın güçlenmesinin, daha otoriter bir idareye yol açacağını" dile getiriyor. Bence farklı bir soru daha sorulabilir:
"CHP'nin oyu gene % 20 civarında kalırsa ya da altına düşerse ne olur?"
Acaba Deniz Baykal, AK Parti'ye bir alternatif doğsun diye, koltuğunu bırakır mı? İsmet Paşa ile iktidara gelemeyen CHP, Ecevit ile geniş kitlelerin desteğini almıştı da. Bir hatırlatalım dedik.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.