NAZLI ILICAK

Püf noktası

"İşin püf noktasını biliyor musun?" derler. Yani incelik gerektiren en nazik kısmını... Ahmet Oskay'dan bununla ilgili bir hikâye elime ulaştı. Gerçek olup olmadığını bilmiyorum ama doğrusu, cuk oturmuş.
Çırak, işi biraz öğrendikten sonra çanak çömlek imal eden ustasından ayrılıp, kendi başına bir dükkân açmak ister. Usta, "Haklısın benden ayrılmaya ama sen daha işin püf noktasını bilmiyorsun ki" der. Gel zaman, git zaman, artık kalfa, hatta usta oldum diye düşünmeye başlar çırak. "Kendi işimde çalışayım." Bir dükkân açar ama güzel güzel yaptığı testiler, küpler, sürahiler onca titizliğine rağmen yer yer çatlar. Son çare, gider ustasına danışır. Usta, "Bu sanatın bir püf noktası vardır demedim mi sana" diye ona sitem eder.
- Haydi geç bakalım tezgâhın başına da bir testi çıkar. Ben de sana püf noktasını göstereyim.
Eski çırak, ayağıyla merdaneyi döndürüp, çamura şekil vermeye başladığında, usta imalat aşamasındaki çanağa arada sırada püf diye üfleyerek, zamanla testiyi çatlatacak olan hava kabarcıklarını patlatır. Böylece, çırak da bu sanatın püf noktasını öğrenmiş olur.
Mesleğinde ilerlemek isteyenlerin kulağına bu hikâye küpe olsun. Tecrübenin önemini göz ardı etmesinler.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.