NAZLI ILICAK

CHP'de neler oluyor?

Deniz Baykal, 2009 mahalli seçimlerinde, -İl Genel Meclisi esas alındığında-, CHP'nin oyunu % 23'e kadar çıkarmayı başarmıştı. Kemal Kılıçdaroğlu geldikten sonra yapılan anketler, CHP'yi % 28-30 bandında gösteriyordu. AK Parti'ye muhalif olanlar, Kılıçdaroğlu'nun performansından memnundu. Şimdi de, % 42'nin içinde CHP'nin önemli bir payı olduğunu vurguluyorlar ve MHP'nin kaybından söz ediyorlar. Ama Baykal, partiyi bıraktığında, kamuoyu araştırmalarında CHP'nin oy oranının % 28 ilâ % 30 civarında olduğunu düşünüyor. Bu yüzden de, Baykalcılar, Kılıçdaroğlu'nu başarısız buluyor. Demek genel seçimlerde, Kılıçdaroğlu, oyunu 2009'a göre arttırsa dahi, Baykalcı kesim bunu yeterli görmeyecek. Onlar çıtayı, Nisan 2010'da, Tarhan Erdem'in Konda şirketinin gerçekleştirdiği kamuoyu araştırmasına göre koymuş.
Sahil kesiminde, yani CHP'nin güçlü olduğu bölgede "hayır"lar da güçlü çıktı. Buna rağmen, CHP yönetiminin, kendi dışındaki oyları ikna etmeyi başaramadığı da ortada. Bu durum, iktidar şansını azaltıyor. Şimdi üstüne bir de "Kurultay" tartışması binerse, seçmenin parti içi çekişmeyi halletmemiş bir kadroya ülkeyi teslim etmeyeceği gün gibi aşikâr.
Ufak bir hatırlatma: Ecevit, niçin Demokratik Sol Parti'yi kurdu ve CHP'de siyaset yapmak istemedi? Bu partinin iç çekişmelerinden ve hiziplerinden bıkmıştı da onun için. Şimdi aynı hastalık nüksediyor. Partiyi iktidara taşıyamayan eski genel başkan, ilk fırsatta yenisinin ayağını kaydırmaya çalışıyor görüntüsü var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.