NAZLI ILICAK

"İşgüzarlık"

ÖSYM Başkanı Ali Demir ile konuştum.Basın toplantısında, "Neden, Meteksan işgüzarlık yaptı" dediniz diye sordum. Çünkü işin bu faslı tam anlaşılmamış. Bana şu cevabı verdi: "Master kitabı olduğu gibi dağıtmalıydı. Master kitapta, seçenekler, büyükten küçüğe, ya da küçükten büyüğe sıralanıyor. Sınava katılanlara dağıtılan kitapçıklarda ise, her aday arasında bir farklılık yaratmak amacıyla, seçenekler karıştırıldı.
Böylece, 'Cevap anahtarı sızdı; hile yapıldı' iddialarının da önü kesilmek istendi. Ama basımı yapan Meteksan Şirketi, doğrudan master kitapçığı dağıtmak yerine, cevaplarda 'doğru' şıkkını sabit bırakarak 'yanlış'ları karıştırmış; bazılarında, hem 'doğru' cevaplar, hem 'yanlış'lar sabit kalmış. Meteksan'ın basın mensuplarına dağıttığı kitapçıkta uyguladığı üçüncü yöntem ise, master kitaptaki 'büyükten küçüğe', ya da 'küçükten büyüğe' dizilişi aynen muhafaza etmek. Bu yüzden, 'işgüzarlık' olarak değerlendirdim. Eğer master kitapçığı olduğu gibi dağıtsaydı, kimse bir formül üretemeyecek ve kafalar karışmayacaktı."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.