Eğitime dair sorular
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız'la konuştum. Herkesin zihnini kurcalayan soruları kendisine sordum.
- Bu tip okullar sadece İstanbul'a has ve bir yönergeyle oluşturulmuş durumda. Genelde, devlet okullarında adrese dayalı kayıt sistemi mevcut. İkamet edilen adrese en yakın okula çocuklar devam diyor. Oysa etütbeslenme okullarında adrese dayalı kayıt uygulanmıyordu ve bazen o okulun yanı başında oturanlar dahi alınmıyordu. Bu da bir ayrımcılık ve imtiyaz yaratıyordu.
- Hayır olmadı. Zira ilkokul ve ortaokula yeni kayıt alınmayacak. Ama 2, 3 ve 4 ilâ 6, 7 ve 8'inci sınıftakiler gene aynı şekilde okula devam edecekler.
- Yanlış. Zira biz, İmam Hatip ortaokullarına, gene ilkokullardan gelen talebeleri alıyoruz. Yeni bir öğrenci kaynağı mevcut değil ki! 4'üncü sınıfı bitirenlerden bazıları İmam Hatip ortaokuluna gitmek istiyor, bazıları düz ortaokula.
- Esnek bir sistem benimsedik. Ailelere daha önceden "Çocuğunuzu İmam Hatip ortaokuluna gönderecek misiniz?" diye sormadık. Eğer bir bölgede İmam Hatip ortaokuluna talep yoksa, okul düz ortaokul olarak devam edebilir.
- Diyelim ki, İmam Hatip ortaokulu dediğimiz okulda daha önce çeşitli sınıflara devam edenler vardı. Yeni kayıt almayacağız ama 2, 3, 4 ve 6, 7, 8'inci sınıftakiler, okul değiştirmeden eğitimlerini sürdürebilecekler. İmam Hatip okumak isteyenler de girecek aynı okula. Ama tabii ayrı sınıflarda ders görecekler. Bu bir geçiş dönemi.
- Kanun, ilk, orta ve lisenin ayrı okullar olarak tedrisat vermesini öngörüyor. Biz, İstanbul'da, 1000 ilköğretim okulunu aynen bıraktık. Yani, ilk 4 ve sonraki 4 sınıf aynı mekânda kaldı. 450'yi dönüştürdük. Bunu yaparken de, birbirine yakın okulları tespit edip, aileleri mağdur etmek istemedik. Bir okul öğrencisini diğer okula kolay yönlendirebileceğimiz durumlarda bu dönüşümü gerçekleştirdik.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.