NAZLI ILICAK

Başbakan'ın notu iyi ama geriledi

Metropoll'ün kapsamlı bir araştırması elime geçti. Bu araştırmadan bazı fasılları sizinle paylaşıyorum.
Türkiye'nin iyiye gittiğini düşünenlerin oranı, bir yıl öncesine göre daha düşük. 2011'de "iyiye gidiyor" diyenler % 54, "kötüye gidiyor" düşüncesinde olanlar % 38 iken, 2012 sonu itibariyle "iyiye gidiyor" % 36.5, "kötüye gidiyor" % 46.6.
Ama her şeye rağmen halkın % 52'si hayatından memnun; % 28'i memnun değil. Buna mukabil bir yıl önceye göre, memnun olanların oranında da 10 puanlık düşüş tespit edilmiş.
Araştırma sonuçları, katılımcıların % 34'ünün demokrasinin güçlendiği fikrine iştirak ettiğini gösteriyor.
Oysa 2011'de bu oran % 43'tü.
Tabii Başbakan, gene liderler arasında % 42.6'yla en fazla güvenilen kişi. Kılıçdaroğlu'na güvenenler % 10, Bahçeli'ye güvenenler ise % 5 mertebesinde. Lâkin, Aralık 2011'de, "Başbakan'a güveniyorum" diyenlerin oranı % 55.5'ti.
Erdoğan'ın Başbakanlık görevini yapış tarzına 10 üzerinden verilen ortalama puan 6.5.
Bahçeli'ninki 4, Kılıçdaroğlu'nunki 3.9. Demek Aralık 2011'den, Aralık 2012'ye kadar AK Parti ve Erdoğan açısından bir aşınma olmuş ama Başbakan muhalefetle arasındaki mesafeyi muhafaza edebilmiş.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.