NAZLI ILICAK

Balbay ve TÜBİTAK

Mustafa Balbay, TÜBİTAK raporuna dayanarak, "Notlarım değiştirildi" diye kendisini savunuyor. 14 Aralık 2012'de, TÜBİTAK'ın böyle bir değerlendirme yapmadığını yazmıştım:
"Mustafa Balbay, askerlerle ilişkisini gösteren notların değiştirildiğini ileri sürüyor. Bu iddiasını, sözde TÜBİTAK'ın raporuna dayandırarak şöyle diyor: 'Bilgisayarın hard diskine el konulduğu 1 Temmuz 2008 ile imajının alındığı 7 Temmuz 2008 arasında herhangi bir değişikliğin yapılmadığı söylenemez.'
Oysa TÜBİTAK raporunun bütününe bakıldığında tam tersini söylüyor. Şöyle ki: 'Hard diskte 1 Temmuz-7 Temmuz 2008 aralığına sahip oluşturma ve değiştirme üst verisi içeren herhangi bir dosya tespit edilememiştir. Hard diskte yüklü olan işletim sisteminin tarih ve zaman bilgisinde de uyumsuzluk görülmemiştir. Hard disk üzerinde, herhangi bir değişiklik izine rastlanmamıştır. Ancak, herhangi bir değişiklik yapılmadığı teknik açıdan kesin olarak söylenemez.'
Balbay, raporun sadece son cümlesini alıp, farklı bir sonuç çıkarıyor. Oysa dijital verilerde hiçbir zaman kesin ifade kullanılmıyor; sadece kuvvetli ihtimale dayanarak kanaat belirtiliyor. TÜBİTAK'ın Balbay'a ilişkin raporunda, 1-7 Temmuz arasında hard diskte değişiklik yapılmadığı kanaati ağır basıyor."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.