ŞELALE KADAK

Koruma üstü koruma olmaz

* <ı>Bu arada siz de ciddi bir yatırıma girişmişsiniz. Ne zaman başladınız?
Göreceksiniz çok emek sarf ettik. 75 milyon dolarlık yatırımla başladık. Şu anda sadece fabrikada 100 milyon dolarlık yatırımı geçtik.
* <ı>İlaç şirketlerinin hepsi yatırım yapıyor. En yeni yatırımı da siz yaptınız. Sektör tümden yenileniyor sanki...
Teknolojiye ayak uydurmak lazım. Şu anda bizim tesisimizde en son teknolojiyi kullanır hale geldik. Bunun dışında, sadece Türk pazarını alırsak, global oyuncu olamazsak, o zaman ilaç sektörünün devam etmesi mümkün değil.
* <ı>Ama ilaçların yüzde 80 alıcısı devlet diyorsunuz...
Devlet alıyor ama sadece iç pazarla sınırlı kalırsak ileride sıkıntı yaşarız. Patent Yasası yürürlüğe girdi. 20 yıllık koruma modeli yani. Şimdi bir de bunun üzerine 6-7 yıl patentin koruması isteniyor. Yani biz bir ilacın üretimi için 30 yıldan önce müracaat edemeyeceğiz.
* <ı>Yerli üreticiler buna karşı geliyor...
Biz diyoruz ki Gümrük Birliği'yle bunu zaten kabul ettik, yerli üreticilerin ayakta kalması için, hiç olmazsa bu uygulama 2007'den itibaren başlasın. Zaten kamu ucuz ilaç almak istiyor. Bunun için bir geçiş dönemi olsun istiyoruz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.