ŞELALE KADAK

Turizm kampanyası yapılan ülkelerden ne kadar turist geldi?

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, bana göre başta domuz gribi karşısındaki tavrı olmak üzere, turizm sektöründe bu yıl yaptığı başarılı çalışmalarla takdiri hak ediyor. Ve bu durum aslında rakamlara da yansıyor.
Bir çok etken kuşkusuz bir araya geldi gelmesine de bence Günay'ın da izlediği politikalarla 2009 yılının Ocak-Eylül döneminde Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı gerilemedi. Yüzde 1.47'lik bir artış evet çok az ama bir çok ülkenin turizmde müthiş kaybı düşünülecek olursa, Türkiye'nin yaşanan krize ve domuz gribi gibi faktörlere rağmen geçen yılın rakamlarını koruması bir başarı olsa gerek.
Tabii bu başarıda yurt dışında yapılan turizm kampanyalarının da etkisi büyük. Önceki gün dDF International'ın kurucularından Esra Ekmekçi'den bir mesaj aldım.
Ekmekçi, Ocak-Temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre bazı ülkelerden gelen turist sayısında ekonomik krize rağmen artış yaşandığını belirtmiş. İngilizler'in de krizde rotasını Türkiye'ye çevirdiğini vurgulamış. Bizde bunlar olurken, yılın ilk döneminde rakip Yunanistan'da yüzde 8.6, İspanya'da yüzde 5.5 ve Mısır'da da yüzde 7.7'lik bir gerileme kaydedildiğini biliyoruz. Ekmekçi, rakiplerden İspanya'nın en büyük düşüşü yüzde 16 ile İngiltere pazarında yaşadığını söylemiş. Sanıyorum işte o İngilizler tatillerini Türkiye'de geçirdiler. dDF'in reklam ve turizm tanıtım kampanyası yürüttüğü ülkelerden gelen turist sayısı ise şöyle olmuş: İngiltere'de yüzde 11.81, Fransa'da yüzde 4.84, İtalya'da yüzde 5.97, İspanya'da yüzde 4.54, Yunanistan'da yüzde k7.44, İskandinav ülkelerinde yüzde 5.4, Bulgaristan'da yüzde 14.2, İsviçre'de yüzde 15.2, Polonya'da yüzde 5.8 artış yaşanmış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.