ŞELALE KADAK

Hoşgörülü bir toplum için şirketlerden başlayın!

Türk şirketlerinde ne kadar az yabancı çalışıyor, farkında mısınız? Hakikaten geçtiğimiz günlerde bir araya geldiğim Dost Enerji'nin kurucusu Muzaffer Akpınar söyleyene kadar hiç öyle bakmamıştım.
Tamam, Koç ve Sabancı Holding gibi büyük gruplar yönetim kurullarına birkaç yabancı isim kattılar. Ama şirketlerde orta kademede hiç yabancı çalışan yok. Akpınar, uluslararası olan Türk şirketlerinin bile yönetici kadrolarının sadece Türklerden oluşmasını eleştiriyor ve ilginç tespitlerde bulunuyor. Siz okurlarla paylaşmazsam olmaz:
"Bu toplumun hoşgörüsü az. Çok yargılıyor. Bu nedenle bu toplumun başka kültürlerle iç içe olmayı öğrenmesi lazım. Genel müdür pozisyonunda olmasa bile orta kademede yabancı çalışanlar olmalı ki başka ülkelerde de başarılı olunabilsin."
İlginç ve sanırım doğru bir tespit. İçimize kapandıkça, başka kültürlerden giderek uzaklaşıyoruz. Önyargıları kırmak için herkese düşün görev varsa, şirketlere düşen görev de sanırım biraz daha fazla istihdamda çeşitliliğe gitmek olacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.