Kargo şirketi çalışanları neden isyan ediyor?
Bayram tatili her ne kadar 3.5 gün göründüyse de 10 gün pek çok iş yeri kapısını kapattığı için Türkiye genelinde büyük iş kaybı yaşandı.
Bu durumu eleştiren ve önemli gönderilerini gönderecek bir kargo şirketi bulamayan okurların şikâyetlerinden söz etmiştim daha önceki yazımda.
Örneğin, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo, MNG Kargo bayram süresince kapısını kapatmıştı.
Okur, bayramda da açık olan DHL'e ulaşmıştı ama o da bulunduğu yere gönderi yapamayacağını iletmişti.
Bu konuyu eleştiren yazımda neden nöbet sistemi olmadığını sormuş ve tüm alışveriş merkezlerinin açık olduğu bir zamanda kargo şirketlerinin kapılarını kapatmasını yadırgadığımı yazmıştım.
İşte bu yazımın ardından kargo şirketi çalışanlarından çok sayıda mail aldım ve gördüm ki çalışma şartları çalışanlara çok ağır geliyor.
O nedenle kargo çalışanlarının, "Üç günlük tatili çok mu gördünüz bize" tarzı cümlelerini görmezden gelemedim.
Hepimiz biliyoruz ki artık "yeni normal" denen kavram hayatımızın her alanını sardı. Müşterisine verdiği değeri çalışanına vermeyen, çalışanını mutlu edemeyen şirketlere gelecek yok. O nedenle kargo şirketlerine çalışanlarını dinlemelerini ve çalışma koşullarını vakit kaybetmeden düzeltmelerini tavsiye ediyorum.
Aşağıda, şirket ve çalışan ismi vermeden gelen maillerden bir kesit sunmak istiyorum:
Gördüğünüz gibi genel şikayetler çalışma saatlerinin uzunluğu ve verilmeyen fazla mesailer konusunda.
Yukarıda adı geçen kargo şirketleri kusura bakmasın ama sadece onlar değil, bence tüm kargo şirketlerini yöneten üst düzey yöneticiler çalışanlarının sorunlarına projektör tutup mutlu çalışanlar ordusu yaratmanın yollarını arasın.
Neticede önemli evraklarını gönderemeyen, üstelik bayram öncesi teslim ettiği halde bayram yüzünden yerine ulaşmadığını büyük bir hayalkırıklığı yaşayarak öğrenenlerin derdi bir yanda, bayram tatiline mucizevi bir ilaç gibi bakan kargo çalışanları öte yanda...
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.