ŞELALE KADAK

'Fikrim artık işim' diyecek kadınlar buraya!

Coca-Cola'da son terfinin ardından Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı olan Galya Molinas, buluştuğumuzda en çok "altın üçgen" olarak tanımlanan özel sektör, kamu ve sivil toplum kuruluşlarının birlikte hareket ettiğinde ortaya çıkan projelerin başarısından söz etti.
Bugüne kadar takip ettiğim sosyal sorumluluk projesi azımsanacak gibi değil ve Molinas'ın vurguladığı gibi bu projelerden herhangi biri yukarıdaki ayaklardan biri olmadan başladıysa, ne o proje uzun soluklu oldu, ne geniş bir kitleye ulaştı ne de bir başarı söz konusu oldu.
İşte bu nedenle olsa gerek, 8 Mart Kadınlar Günü'nün kutlandığı hafta "Fikrim Artık İşim" adını verdiği bir projeyle kadın girişimciliği ve hibe programı başlatan Coca-Cola altın üçgeni ön plana çıkartıyor.
Projenin pilot bölgeleri seçilen Ataşehir, Ümraniye ve Zeytinburnu Belediyeleri, TOBB bünyesinde yer alan İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) ile birlikte yapıyor, akademisyenleri de işin içine katıyor. Hal böyle olunca, proje sonuçta sadece 3 kadının fikrini seçip, işe dönüştürecek ve girişimci yapacak gibi görünüyorsa da vereceği eğitimler ve de çarpan etkisiyle çok daha geniş kitlelere ulaşıyor. Altın üçgen sayesinde de sürdürülebilir, her aşaması sorgulanabilir, şeffaf ve paylaşımcı bir projeye dönüşüyor.
Yaklaşık 36 milyon kadının yaşadığı Türkiye'de ne yazık ki TÜİK verilerine göre çalışan kadın sayısı 7 milyonu dahi geçemeiyor. Üstelik kadının iş gücüne katılım oranı artacağına sürekli geriliyor. En son bu oran yüzde 29'larda. Kadının eğitim seviyesi düştükçe ne yazık ki iş güç sahibi olma şansı da aslında yok oluyor. O nedenle şirketlerin kadına yönelik yaptığı projeleri çok önemli buluyorum.
Coca-Cola ilk etapta Zeytinburnu, Ümraniye ve Ataşehir'de ikamet eden, en az lise mezunu, bir yıllık iş tecrübesi olan ve hanede birinin asgari ücret geliri olan 18 yaşından büyük kadınları bu projeye katılmaya çağırıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.