ŞELALE KADAK

Mobil İletişim Zirvesi!

Londra'ya gelme sebebimiz Tate Modern'de yapılan Mobil İletişim Zirvesi'ydi. Zirveyi Vodafone Vakfı ve London Business School birlikte düzenledi ve bizler yoksullukla mücadele mobil iletişimin oynadığı rolü vakıf yöneticileri, akademisyenler ve şirket yöneticileri tarafından anlatılan çarpıcı örnekleri dinleme fırsatı yakaladık. Sadece yoksullukla değil, yukarıda örneğini verdiğim şiddetle mücadelede de mobil teknolojilerin sağladığı kolaylıkları hayata geçen projelerle görmüş olduk.
Türkiye Vodafone Vakfı'nın Çiftçiler Kulübü de zirvide başarılı model olarak yerini buldu Vodafone Türkiye CEO'su Serpil Timuray, Autonomy kurucusu Dr. Mike Lynch, kadınlara yönelik projeler yapan bir vakfın kurucusu Cherie Blair, Yale Üniversitesi profesörlerinden Dean Karlan ve Birleşmiş Milletler eski Genel Sekreter Yardımcısı Lord Malloch Brown'nın da konuşmacılar arasında yer aldığı zirvede, Anadolu'da 700 bin çiftçiye ulaşan projenin köylülerin hayatını nasıl değiştirdiğine ilişkin başarı hikâyelerini anlattı.
Çiftçiler Kulübü, Vodafone abonesi olan çiftçileri kendi aralarında ücretsiz konuşturuyor ve bu arada onlara yaptıkları tarıma ya da hayvancılığa göre 500 bin farklı içerikte milyonlarca sms gönderiyor. Proje başladığından bu yana gönderilen bilgi mesajların sayısı 290 milyonu bulmuş mesela. Timuray, 160 köye gittiklerini ve 160 bin çiftçiyi eğittiklerini ve aslında yaklaşık 3 milyon köylüye dokunduklarını anlattı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.