ŞELALE KADAK

İstanbul Bienali ücretsiz, fırsat yaratın!

İstanbul eylül ayında sanata doyacak. İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nın düzenlediği "Anne Ben Barbar mıyım?" temalı 13'üncü İstanbul Bienali de kapılarını açtı. Üstelik bir ilk gerçekleşiyor ve Koç Holding sponsorluğundaki bienal bu yıl "kamusal bir alan yaratma" fikriyle ücretsiz 20 Ekim'e kadar gezilebilecek. Ancak ücretsiz oldu diye sürenin kısalmış olmasına da üzüldüğümü söylemeliyim.
Dünyanın saygı duyduğu önemli küratörlerimizden biri olan Fulya Erdemci ve kamusal program eşküratörü Andrea Philips'in önderliğinde bienalin önceki gün Tophane'deki Antrepo'daki işlerini gördüm. Arter, Salt Beyoğlu, İMÇ 5.Blok'taki 5533'teki sergileri bir sonraki ziyaretime bıraktım. Keşke kamusal alanda mesela AKM'nin dış yüzeyindeki, Gezi Parkı ve Eminönü'deki postane binasındaki işleri de kendi mekanlarında görebilseydik.
Bienalde bu projelerin yer alan küçük sunumları bile çok etkileyici.
Antrepo'da gördüklerimden çok etkilendim.
Bir Sulukule videosu var mesela. Kentsel dönüşümü eleştiren çalışma insanda defalarca izleme isteği uyandırıyor.
Çocuklar için de şahane işler var.
Gölge oyunu mesela. Hepsini sıralamaya yerim yok. Siz iyisi mi ilk fırsatta bienal rüzgârına da kapılın derim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.