ŞELALE KADAK

20 yıllık yol haritamızı belirledik

Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak, aHaber'de yayınlanan İş'te Hayat programına Tofaş'ın CEO'su Kamil Başaran'ı konuk etti. Her 3 dakikada bir yeni araç üreten Tofaş'ın CEO'su Başaran, global pazarda üretim yapabilmek için ileri görüşlü olmak gerektiğini belirterek, "Masamızda hep 20 yıl sonrasının planları bulunuyor.
Yani sadece bugünün sorunlarıyla değil daha uzun vadedeki hazırlıklarla ilgileniyoruz.
Bugün çıkan krizleri fırsata çevirebiliyoruz.
Önemli olan uzun vadede, 2023 hazırlığı yaparken kriz çıkmaması" dedi.
Şirketin 2023'te hangi modelleri kaç adette üreteceğine ilişkin projeksiyonlarını hazırladığını belirten Başaran, "Biz yöneticiler uzağa bakıyoruz. Evet bugün pazar daraldı. Ülkemizde ekonomik krizlerle karşı karşıya kalabiliriz. Ama biz yol haritamızı kaybetmeden, istikrarlı bir şekilde gidiyoruz ve bugün aksayan konuları revize ederek fırsat yaratmaya çalışıyoruz" diye konuştu.
336 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Başaran, otomotiv sektörünün artık raf projesi yapmadığını, global dünyanın beklentilerini yakalayıp bunları Ar-Ge'de ürüne çevirdiğini söyledi.
Tofaş Türkiye'nin dünyadaki 525 fabrika arasından sıyrılıp altın madalya aldığını hatırlatan Başaran, "Bursa'da 46 yıl önce zeytin üreten köylü, bugün dünyanın iftihar ettiği altın madalyalı işçileri haline geldi" dedi. Tofaş'ın ortakları Koç ve Fiat Chrysler ile birlikte 336 milyon dolarlık bir yatırımla Doblo üretmeye başladığını kaydeden Başaran, "Çok yakında Türkiye'de üretilmiş Doblo araçlar, ABD'de satılacak" şeklinde konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.