ŞELALE KADAK

Batıyordu, başarısı Boğaziçi'ne ders oldu!

Dünyaca ünlü şirketlerin ve CEO'ların başarı hikâyelerinin Harvard gibi önemli üniversitelerde 'vaka' olarak okutulmasına alışığız ama ülkemizin önde gelen üniversitelerinde önemli şirket hikâyelerinin üstelik en güncel haliyle okutulmasına, ders olmasına yeni yeni tanık oluyoruz. Daha önce bu sütunlarda Standard&Unlu'nun sahibi Mahmut Ünlü'nün hikâyesinin Boğaziçi Üniversitesi'nde vaka olarak okutulmaya başlandığını yazmıştım. Şimdi de 'batmakta olan bir şirket konumundan 4 yılda yükselen bir pazar payıyla büyüyen bir şirkete dönüşen' Vodafone Türkiye'nin 'Dijital Dönüşüm Programı' Boğaziçi Üniversitesi'nde 'Digital Marketing' (Dijital Pazarlama) dersinde okutulmaya başladı.
Önceki gün Boğaziçi Üniversitesi'nde Dijital Pazarlama dersine konuk olduk ve 25 yaş altı yani doğuştan dijital olan öğrencilerle birlikte şirketin dijital dönüşüm vizyonunu anlatan Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt'ü dinledik. Günümüz öğrencilerinin bizlerden daha şanslı olduğu ortada. Düşünün ki sınıftaki 48 öğrenci bu dersi alırken, Vodafone'un üst düzey yöneticilerinden de danışmanlık alıyor, dijital pazarlamanın göbeğindeki bir şirketin tüm oyun planının içine giriyor ve böylece sanal bir stajı da yapmış sayılarak Vodafone iş başvurularında birkaç adımı önceden tamamlamış oluyor.
Vodafone Türkiye'nin öyküsü aslında ilk önce haziran ayında London Business School'un dikkatini çekmiş ve MBA müfredatına girmişti. Hikâyenin neden bu kadar ilgi çektiğini Boğaziçi'ndeki ilk ders gününde CEO Gökhan Öğüt çok güzel özetledi aslında:
"Vodafone 2006 yılında TMSF'den Telsim'i satın aldı ve ilk iki yılın ardından 2008'de hızlı bir düşüşle batmakta olan bir şirket haline geldi. Sıkıntılar öyle büyüktü ki yurtdışı basında Vodafone Türkiye'den çıkmalı şeklinde birçok yorum yazısı dahi çıktı. Sonra 2009 yılında yönetim değişti ve Serpil Timuray ile birlikte aralarında benim de bulunduğum yeni bir ekip işe koyuldu ve 4 yıl gibi kısa bir sürede çok güzel sonuçlar alındı. Mart 2009'da yüzde 18.6 olan pazar payı Mart 2014'te yüzde 33.4'e çıktı. Sektörde dünyada görülen bir artış değildi bu."
Vodafone, Kasım 2013'te yeni bir programa da start verdi. 'Dijital Stratejik Dönüşüm Hareketi' özünde Türkiye'deki hemen herkesin internetle tanışmasını, dijital dönüşümü gerçekleştirmesine yardımcı olmayı hedefliyor. Gökhan Ögüt iddialı: "Biz Türkiye'de dijital dönüşümün lideri olmak istiyoruz. Vodafone'un dünya genelinde yapmayı planladığı yatırımlardan her yıl 2 milyar liralık pay kapmayı başardık."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.