ŞELALE KADAK

Kalitesiz ithal deriye martta özel logoyla hayır diyecekler!

Türkiye deri sektörünün önde gelen isimlerini en çok ayakkabı ithalatı korkutuyor. Deri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş ve İstanbul Deri İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Şenocak, 2.2 milyar doları geçen deri ve deri mamülleri ithalatını görmüş olmaktan dolayı rahatsız.
Türkiye'de üretilen ve kalitesine son derece güvendikleri deriyle ithal kalitesiz olanın karşılaştırılmasını, iki derinin birbirine karışmasını istemiyorlar. O nedenle de ünlü tasarımcı Ivan Chermayeff'e bir logo hazırlattılar. Amaç bir kalite ve güven unsurunu öne çıkarmak.
Mart ayında büyük bir kampanyaya girişecek sektör. Hakiki Türk derisi slogonının yer aldığı ayakkabılara, deri ürünlerine güvenin mesajı verilecek.
Erdal Matraş'a bunu yapmanın zor olup olmadığını ve denetimin nasıl olacağını sordum. Şayet ayakkabı, çanta ya da kemer Türk dericilerin zararlı hiçbir kimyasal kullanmadan güvenli bir şekilde ürettiği deriden yapılmışsa o ürün bu etiketi taşıyacakmış. Tek tek ürünlere yerleştirilecek bu logo ile örneğin 2014'ün son ayında Sağlık Bakanlığı tarafından zehirli olduğu açıklanan binlerce ithal deri ayakkabıdan ve benzeri zehirli derilerden tüketici uzaklaştırılacak.
Kalitesine bu kadar güvenilen Türk derisinin ABD gibi önemli pazarlara güçlü bir şekilde girememesi tartışma konusu olmalı. Düşünün ki 40 milyar dolarlık ihracatla Türk deri sektörünün ABD'nin ithalatından aldığı pay sadece yüzde 1! Erdal Matraş ve Mustafa Şenocak bu durumu tersine çevirmek için fuarlara etkin bir şekilde katılmaya başladıklarını söylüyor. ABD'de durum henüz sektörü güldürecek hale gelmezken, Çin'de pozitif bir değişim başlamış. Çin'de Türk derisi algısının çok iyi olduğunu söylüyor Matraş ve şunları anlatıyor:
"Gücümüzün arttığını da bizlere fuarlarda verilen yerlerin büyümesiyle anlıyoruz. Bir çekim gücümüz var. Hiçbir ülke Hong Kong'taki fuarda 65 firma ile temsil edilmedi ama tabii yeterli değil. İtalya ile Türk derisi kalite açısından farklı değil ancak onlar kat be kat pahalıya satıyorlar. Biz de oralara gelmeliyiz."
Öğreniyoruz ki deri ihracatında 2014 yılında ilk sırada yüzde 39 ile ayakkabı yer alıyor. Deri giyimin payı yüzde 29, yarı mamul ve bitmiş derinin payı yüzde 17.7 ve saraciyenin payı da yüzde 13.3 olmuş.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.