ŞELALE KADAK

Onca gerginliği bienal dolaşarak atmadık mı?

Evet onca yoğun, gergin, mutsuz gündem arasında İstanbul, dünyanın en güzel sanat olaylarından birine ev sahipliği yaptı. 14'üncü İstanbul Bienali, İstanbul'da tam 12 hafta açık kaldı ve ücretsiz gezildi.
İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı (İKSV) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve 10 yıl bienale ana sponsorluk yaptıktan sonra, bu yıl bir 10 yıl daha bu önemli sanat olayını ana sponsor olarak destekleyeceklerini açıklayan Koç Holding'in Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl ile bir araya geldiğimizde, kapılarını kapayan 14'üncü bienalin sonuçlarını konuşmuştuk. Toplantıya İstanbul Bienali Direktörü Bige Örer ve İKSV Genel Müdürü Görgün Taner de katılmıştı. Öğrendik ki Tuzlu Su: Düşünce Biçimleri Üzerine Bir Teori başlığıyla Carolyn Christov-Bakargiev küratörlüğünde gerçekleşen bienalin yayıldığı 36 sergi mekanı 545 bin kişi tarafından gezilmiş. Bülent Eczacıbaşı, 120 yıllık Venedik Bienali'ni açık aldığı 7 ay boyunca bu yıl 500 bin kişinin gezdiğini, üstelik ücretli olduğunu hatırlatarak, İKSV'nin 30 yıllık bienalinin geldiği noktadan da memnuniyet duyduklarını söylüyor. Sanat dünyasının en iyi 10 ismi arasında gösterilen bir küratörle çalışıp, 40'dan fazla ülkede 500'ün üzerinde habere konu olma başarısını gösteren ve çok beğenilen 14'üncü bienalden sonra çıta daha da yukarı konuldu.
En güzeli de Oya Ünlü Kızıl'ın iş dünyasına örnek olmasını bekledikleri Koç Grubu'nun on yıllık destek sözünün altında yatan gerekçeler. Evet bir dolu proje var ve aslında kaynak sıkıntısı da mevcut. Ama İKSV en saygın kurumların başında yer alıyor ve İstanbul Bienali de uzun soluklu desteği hak ediyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.