ŞELALE KADAK

Araplar’ı yolcu ederken gözler kongre turizminde!

İstanbul'da hangi beş yıldızlı otelin genel müdürünü görsem, hem yüzü gülüyor hem de rahatlamış. Oysa geçen yıl hepsi ağlıyordu. Çünkü doluluk oranları öylesine düşmüştü ki personel çıkarmaya başlamış ve maliyetleri azaltmak için katların bazılarını kapatma yoluna gitmişlerdi. "Güzel günler Nevruz Bayramı'yla geldi. İlkbaharda yoğun İranlı turist ağırladık. Ardından da Körfez ülkelerinden Araplar gelmeye başladı. Doluluk oranları çok yüksek. Bu durum o bölgelerde okulların açılacağı eylül ayının 3'üncü haftasına kadar devam edecek" diye son durumu bana özetleyen ise, hafta sonu Contemporary İstanbul'u dolaşırken Hilton Bomonti'nin standında rastladığım Hilton İstanbul Bomonti'nin Genel Müdürü Bülent Tarlan oldu. Aslında terör saldırıları ve hain darbe girişimi öncesi İstanbul'da kongre turizmi de altın yıllarını yaşayacağının işaretini veriyordu. Tarlan, aynı anda 3 bin kişiye konaklama ve toplantı imkanı verdiklerinden daha önce Türkiye'ye hiç gelmemiş kongrelere evsahipliği yaptıklarını sonra yaşanan olaylar bu iş kolunun durduğunu söylüyor. İşte şimdi İstanbul'daki otellerin umudu, Araplar ülkelerine dönerken, otelleri kongre turizmiyle yeniden doldurmak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.