ŞELALE KADAK

Kasım ayını Kara Cuma kurtardı!

Hepimiz biliyoruz ki döviz kurlarında anormal sıçramalar esnasında iç piyasada yaprak kımıldamazken, imdada turistler yetişti.
Sonbahar aylarındaki cirolar kimi alışveriş merkezi ve perakende markalarında bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında büyük artış dahi gösterdi.
Başta Körfez ülkeleri olmak üzere hem Arapların hem de Rus ve Azeri turistlerin Türkiye'deki perakende sektörünü ayakta tutan alışverişleri, kasım ayına girildiğinde bıçak gibi kesilmişti.
Görüştüğüm pek çok markanın yöneticisi kasım ayındaki durgunluktan endişe ediyordu ama önceki ayların iyi geçmiş olması nedeniyle de bu dönemde piyasalarda yaprak kımıldamasa dahi kendilerini ayakta tuttuğunu söylüyordu.
Ta ki düne kadar. Önceleri çok sınırlı sayıda markanın katıldığı ABD'den yayılan Black Friday yani Kara Cuma fırtınası Türkiye'yi de etkisi altına almakta gecikmedi ve bu yazıyı yazdığım esnada ajanslar art arda alışveriş merkezlerine ve indirim yapan mağazalara olan akına ilişkin haber geçiyordu. Öyle görünüyor ki bu ayın kurtarıcısı da şimdiden Kara Cuma oldu bile.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.