EMRAH KAYALIOĞLU

Uygulamayan 7 UEFA ülkesinden biri Türkiye

TFF, artık bütün kulüplerimizin belli kriterlere uymasını ve belli bir süre içinde de (muhtemelen 3 yıl) tüm UEFA kriterlerinin Süper Lig'e katılım için uygulanmasını istiyor. Bugün UEFA'nın 53 üyesinden 46'sında ulusul ligler için kulüp lisans kriterleri uygulanıyor. Türkiye, bunu yapmayan 7 ülkeden biri. Uygulamaya geçen 46 ülke içinde UEFA'nınkilere göre daha yumuşak, geçiş modeli tercih eden de var; UEFA'dan daha sert kurallar koyan da...
Türkiye ise daha yolun başına gelmeye hazırlanıyor. TFF; bugün bu adımı atmazsa, birkaç yıl sonra UEFA'nın bunu tüm federasyonlara dikte ettireceğinin farkında. Bu nedenle, lisans kriterleri için düğmeye basıldı. Uygulama gelecek sezon başlayacak.
UEFA'nın uygulamasındaki beş başlıktan özellikle mali kriterler Türkiye'de en yumuşak geçiş yapılacak alan. Ancak diğer dört başlıkta bile kulüplerimiz sınavı geçebilecek mi? 18 kulübün 12'si bu sezon dosya vermiş, bunların da yarısı geçebilmişken "Hepsi geçer" demek fazla iyimserlik olmaz mı?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.