KEREM ALKİN

Dolarda uzmanlar ikiye bölündü

ABD Doları'nın dünya piyasalarındaki seyrine yönelik olarak, küresel piyasa uzmanları ikiye bölünmüş durumda. Her yıl sadece bir kez faiz artırabilen FED'in 'zayıf' duruşu nedeniyle, doların uluslararası piyasalardaki son rallisinin bittiğini iddia eden de var; yükselişin süreceğini. Dünyanın önde gelen 6 para birimi karşısında doların pozisyonunu ve gücünü gösteren Dolar Endeksi, 97.72 ile 98.12 puan arasındaki kritik eşiği de geçerek, 99 puana yakın bir seviyede. Bu durum, 5 Ekim'de 1.12 doların üzerinde olan euro-dolar paritesini, 1.09 doların altına getirmiş durumda.
ABD Doları'nın değerindeki sıçrama, önceki hafta dolar-TL kurunda 3.1112 TL seviyesinde yeni bir rekor seviye görmemize sebep oldu. Bununla birlikte, TCMB Para Politikası Kurulu'nun, döviz kurlarındaki dalgalanmanın olası enflasyonist etkileri nedeniyle, faiz oranlarını sabit tutmaya karar vermesi sonrasında, bir ara 3.05 TL'ye kadar çekilen dolar kuru, 3.10-3.06 TL düzeyinde dengelenmeye çalışıyor. Bakalım, hangi uzman grubu doların değeri konusunda haklı çıkacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.