OKAN MÜDERRİSOĞLU

Kamu Diplomasisi ciddi iş!

Gündem o kadar değişken ki... Kritik bir konuyu arka planı ile ele alacak oluyorsunuz, bir diğeri öne çıkıyor. Aslında yıllarca ötelenen sorunlar, farklı çevrelerin hesaplarıyla, çoğu kez sürpriz sayılmayacak takvimlerde ayağımıza dolanıyor...
İşte bu nedenle "Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü"nün daha aktif olması, hatta bir tür "Kriz Yönetim Merkezi" gibi çalışması isteniyor. Zira milli davalarda anlık ve sert tepkiler verebilen Türkiye, istikrarlı biçimde gerisini getiremiyor.
Gerçekten önemli roller oynayabilecek Kamu Diplomasisi daha çok resmi tezlerin anlatımı veya yakınlık duyulan siyasilerin vitrin çalışması olarak algılanıyor. Oysa Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ın bir yıl önce, Kamu Diplomasisi Koordinatörü İbrahim Kalın'la çizdiği çerçeve oldukça geniş ve umut verici idi. Gelinen noktada Türkiye Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü'nü, özellikle dış sahada "Kriz Önleyici" kimliği ile yeniden yapılandırmalı...
Bu tespitleri paylaşırken bireysel çabaları, perde gerisi temaslarını, yabancı medya ve akil adamlar üzerindeki faaliyetleri görmezden geliyor değiliz. Sadece ilave kurumsal kapasite ihtiyacına dikkat çekiyoruz o kadar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.