OKAN MÜDERRİSOĞLU

15 yıllık öykü: "Yerli malı reyting"

Bir süredir 1997 yılının arşivi üzerinde çalışıyorum. Gözüm, mart ayındaki bir habere takıldı: "Yerli reyting şirketi kuruluyor..."
Haberde, Türkiye'de faaliyet göstermesi amaçlanan kredi derecelendirme kuruluşlarına ilişkin genel hükümler dikkati çekiyor... "
Şirketlerin hisselerinin nama yazılı olması yani ortaklık yapısının şeffaf biçimde görünmesi, yabancı kuruluşların yüzde 20'ye kadar hisse alabilmesi, kimseye asgari kredi notu için garanti verilmemesi vs..."
S&P'nin Türkiye'nin görünümünü pozitiften durağana çevirmesinden sonra Başbakan Tayyip Erdoğan'ın başlattığı tartışma, aslında 15 yıl öncesinde kalan arayışı yansıtıyor.
Şimdi denilebilir ki "Türk tipi reyting kuruluşunu kim ciddiye alır?"
Oysa mesele o kadar basit değil.
Şayet İstanbul'un Finans Merkezi olması isteniyorsa mutlaka öncülüğünü Türkiye'nin yaptığı, diğer yükselen ekonomilerin de katılabildiği en azından bölgesel çapta etkili bir kredi derecelendirme kuruluşu neden olmasın?
15 yıl önce bir yerli reyting kuruluşunun temeli atılsa, güçlü siyasi ve ekonomik yapı ile desteklenseydi, bugün bambaşka bir yerde olurdu. Bu tür bir kuruluş hem "küresel vicdanı" yansıtır hem de Türkiye'ye not veren "sıfırcı hocaların" kalite kontrolünü yapardı.
Bence denemeye değer...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.