OKAN MÜDERRİSOĞLU

Bütçe randevusu

TBMM, bugün liderlerin tarihi söz düellosuna sahne olacak. 2013 Yılı Bütçesi'nin tümü üzerindeki görüşmeler vesilesi ile ülkenin sorunları da, hedefleri de tartışılacak. Terör de konuşulacak, dokunulmazlık dosyaları da. Cari açık da ele alınacak, sosyal yardımlar da...
Bütçeler, görünüşte teknik metinlerdir. Lakin şifrelerini çözmek mümkündür. Eğer, önümüzdeki yılın nasıl geçeceğini merak ediyorsanız bütçe, şu ipuçlarını veriyor:
* 2013'ün, 2012'ye benzer şartlarda geçeceğini varsayıyor. Ilımlı büyüme, kontrol altında enflasyon. Bu demektir ki kredi kartı ile çarkı döndürmek yerine "ayağı yorgana göre uzatmak" gerekecek.
* 2013'te dolaylı vergilerde, sigara ve alkollü içkilerde ayarlama yapılacak. Kapsamlı gelir vergisi reformu bir başka bahara kalacak.
* Memur ve emekliye enflasyonla başa baş zam verilecek. Ek maaş düzeltmesi yapılmayacak.
* Sosyal politikalar ve yatırımlar öncelik kazanacak. Yaşlılar, evde bakım gerektiren muhtaçlar, dul kadınlar, asgari ücret kadar bile geliri olmayanlar himaye edilecek.
Netice olarak...
2013'te, "ihtiyatlı gidelim" diyenler ile "biraz daha fazla büyümeliyiz" diyenler arasındaki fark kapanmayacak. Siyaseten "Orta yol tutturulacak!"

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.