OKAN MÜDERRİSOĞLU

Yüksek Hızlı Tren'de bir gün

Cumartesi günü Eskişehir-Konya Hızlı Tren Hattı'nın açılış töreni için Başbakan Tayyip Erdoğan'ı takip ettik. Ankara'dan Eskişehir'e 252 km hızla giderken gerçekleştirdiğimiz sohbet, "Gara yaklaştık" uyarısı ile kesildiğinde çoğumuz şaşırdık. Hatta bir ara Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'la göz göze geldik. "Keşke bu kadar hızlı gitmeseydi" diye espri bile yaptık.
Bu ülkede, demiryolu ile ulaşım daha çok sol partilerin tercihi idi. Ancak AK Parti, sol siyasetin elinden o kadar çok enstrümanı aldı ki. "Sosyal yardımlar, 1 Mayıs'ın Emek ve Dayanışma Günü olarak resmi tatil ilan edilmesi, Nazım Hikmet'e Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlığı'nın iadesi gibi..."
Hafta sonundaki hızlı turda, bir dönem "komünist işi" diye nitelenen demiryollarındaki yapısal değişimi somut rakamlarla tespit ettik. 10 sene önce Japonya'da bindiğimizde bizi heyecanlandıran hızlı tren, 2009'dan bu yana Türkiye'de de günlük hayatın bir parçası. Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın hazırlattığı kitapçık, çarpıcı rakamlarla doluydu. Ben, kısa özetini sizlerle paylaşayım:
* Türkiye, yüksek hızlı tren teknolojisine sahip Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci ülke.
* Ankara-Eskişehir hattında 13 Mart 2009'da açılan hızlı tren bugüne kadar 6.5 milyon km yol kat etti ve 7.5 milyon yolcu taşıdı.
* 24 Ağustos 2011'de hizmete giren Ankara-Konya Hızlı Treni de 2.5 milyon km yol yaptı ve 2.2 milyondan fazla yolcuya ulaştı.
* 23 Mart 2013'te hizmete giren Eskişehir-Konya Hızlı Treni daha önce 7.5 saatte alınan 355 km'lik yolu 2 saate indirecek.
* 29 Ekim 2013'te Ankara'dan İstanbul'a hızlı trenle 3 saatte gidilebilecek.
* 2023'e kadar Eskişehir-Antalya, Erzincan-Trabzon, Bursa-Bandırma-Balıkesir-İzmir, Sivas-Erzincan-Kars arasında hızlı trenler işleyecek. Ve bu bağlantılar Diyarbakır'a kadar uzanacak.
Bu tablo karşısında DDY yöneticilerine, "Çok yakında hızlı tren bileti için ricada bulunanların sayısı artar" dediğimde, "İnşallah. DDY yakın zamana kadar bu tür isteklere alışık değildi. Sadece trenlerden şikayet edilirdi. Şimdi yüksek hızlı trende müşterilerin konfor memnuniyeti yüzde 95'e ulaştı" dediler.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.